egregius.be

Urban Exploration, PHP and others…

Mini Coyote V2

Ik had hier al langer over gedacht, nu heb ik hem eindelijk gekocht. Had het beter enkele weken vroeger gedaan. Had me miscchien wat boetes gescheeld.

Mini Coyote V2

De huidige voordelen van Mini Coyote V2

  • Kleurenscherm 2 keer groter, helder en duidelijk leesbaar
  • Waarschuwingen zowel via geluidsignaal als gesproken
  • 3 knoppen: 2 radars, 1 verstoring
  • Zeer eenvoudig in gebruik
  • Totaal lokaal configureerbaar zonder internet

De meest betrouwbare informatie

  • Radar waarschuwingen zeer betrouwbaar (vaste radars, mobiele radars en controlezones)
  • Geen vals alarm dankzij de cartografie (vaste radars, mobiele radars en controlezones)
  • Visuele waarschuwingen als gesproken
  • Meer meldingen met nuttige informatie, meer betrouwbaar (Waarschuwingen, Veiligheid, Verkenners, Abonnement, …)

Meer functies voor verkeersveiligheid

  • Snelheidsbeperkingen betrouwbaar in heel Frankrijk (Cartographie Navteq)
  • Veiligheidswaarschuwingen in real time op autosnelwegen (ongevallen, toestand, patrouilles, …)
  • Uitwisseling van meldingen over verkeersstoringen tussen de Coyote-gebruikers
  • Telkens in één enkele klik!

De vier innovaties van Mini Coyote V2

1. Kwaliteit van verkenners van de Coyote gemeenschap:

  • Elke gebruiker beschikt over een vertrouwensindex, gebaseerd op zijn/haar deelname
  • Het scherm Verkenner toont het aantal en de kwaliteit van verkenners voor u
  • Het scherm toont permanent informatie over verkenners in heel Europa
  • De vertrouwensindex wordt gebruikt om de gegevens te kwalificeren

2. Effectieve antwoorden op het probleem “In de stad piept het signaal de hele tijd!”:

  • Een volledige Navteq kaart laat toe om enkel verwittigd te worden indien u een radar voorbij rijdt (geen vals alarm)
  • De afstanden om verwittigd te worden, kunnen persoonlijk worden ingesteld al naargelang u door de stad rijdt, op de weg of snelweg
  • De frequentie van risicogebieden is gebaseerd op het tijdstip van doortocht
  • De functie « Verkenner Betrouwbaar » stelt u in staat om het verwittigingsignaal te verminderen indien het aantal en de kwaliteit van de verkenners voldoende is

3. De snelheidsbeperkingen zijn nog meer betrouwbaar:

  • Het scherm geeft aan of de snelheidsbeperking recentelijk of niet gecontroleerd zijn
  • Hoe meer u in niet-gecontroleerde omgevingen rijdt, hoe meer de snelheidsbeperkingen worden bijgewerkt

4. Info Verkeer meldingen in real time op de autosnelweg:

  • Vocale aankondigingen over het type ongeval, incidenten, …
  • Op het netwerk autosnelwegen

Eigenschappen van de mini Coyote V2

  • Visuele melding op een OLED kleurenscherm en via 3 kleurige LEDs
  • Waarschuwingen gesproken als via geluidsignaal
  • Melding van radars: er wordt rekening gehouden met de richting waarin de radar flitst
  • Mobiele Radars: weergave van het tijdstip van de eerste waarneming
  • Risicozones: weergave van de reële waarnemingsfrequentie over de voorbije 3 maanden
  • Continue melding van snelheidsbeperking
  • Melding van ongevallen en verkeersstoringen
  • De parameters van de opties verschijnen onmiddellijk op het scherm
  • GPRS communicatie met de servers van Coyote via het netwerk van GSM operatoren
  • SIRF III GPS ontvanger van de laatste generatie met A-GPS (hoge gevoeligheid en snelheid)
  • De ontvangsttijd van het signaal van de GPS satellieten (tussen 5 en 50 sec.)
  • Gemiddelde autonomie van de batterij: 6 uur
  • Opladen van de batterij via de 12V sigarenaansteker van het voertuig of via een 5V USB-poort
  • Verbruik: in werking max. 450 mA, bij opladen max. 300 mA (indien 5V)
  • Afmetingen: lengte 8,8 cm – hoogte 5 cm – diepte 2,5 cm
  • Gewicht: 88 g

bron tekst en afbeelding: http://www.radarverklikker.be/mini-coyote-v2/

Gezien er momenteel nog niet veel fora in het Nederlands voor te vinden zijn heb ik twee boards bijgemaakt op ons forum.
Voor vragen en informatie kan je daar eventueel terecht.
Board V1
Board V2

Mijn eerste bevindingen zijn alleszins goed. Er zouden al zo’n 90000 gebruikers zijn in België. Op de snelweg E17/E40 heb ik ongeveer 30 à 50 verkenners voor mij. Dat wil zeggen 30 à 50 Coyotegebruikers die op hetzelfde stuk weg gereden hebben gedurende de laatste 30 minuten.
Eens je van de snelweg en de grote nationale wegen gaat, gaat de V2 over in ‘Stadsmodus’. In die modus toont de display het aantal Coyote gebruikers in een straal van 5km. Zo had ik er deze morgen 440 in centrum Brussel.